George Topârceanu - Vecina


  • Vecina 

    Mă cerţi mereu, dar nu sunt eu de vină,
    Ci numai ochii, - ochii tăi, vecină, -
    Că ţi-am făcut potecă prin grădină...

    Adeseori tu laşi la geamuri storul,
    Şi uşa ta e-nchisă cu zăvorul,
    Dar tot mai viu s-aprinde-n mine dorul!

    Şi tot mai des mă poartă necuratul
    Spre zâmbetul din ochii tăi, cu sfatul
    Pe care-l ţin ispita şi păcatul.

    De dorul tău, de dragul suferinţei,
    Când amăgit mi-oi pierde rostul minţii, -
    Tu vrei să-mi las şi fraţii, şi părinţii?

    Să leg acum ce nu se mai dezleagă,
    Să ispăşesc viaţa mea întreagă
    Păcatul greu că mi-eşti atât de dragă?

    Decât să fug cu tine-n largă lume,
    Ori singur eu, să nu-ţi mai ştiu de nume, -
    Mai bine-mpacă-mi dragostea cu glume.

    Zâmbind să-mi vindeci inima rănită,
    Păstrează calda ochilor ispită,
    Dar nu mai ţine uşa zăvorâtă!

    Că tu ţi-nconjuri viaţa cu zăvoare
    Şi clipele de-acum le laşi să zboare,
    Când duclea tinereţe-i trecătoare...

    De ce nu vrei să laşi în prag veşmântul
    De datini grele ce-mi ucid avântul,
    Că nu ne-ar şti nici vântul, nici pământul!

    Când umbra nopţii cade peste vale,
    Tu să m-aştepţi în pragul casei tale,
    C-un văl uşor pe umerele goale.

    Să vin, când luna nopţilor măiestre,
    Frumoasă ca o fată fără zestre, -
    Se uită lung şi tainic prin ferestre...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: