George Topârceanu - Răspunsul cometei


  • Răspunsul cometei
    (A. Mirea) 

    Regret că mă-ntrerupi din cale
    Cu interview-ul dumitale.
    Dar iată, mă opresc o clipă
    Să-ti dau răspunsul meu în pripă.

    V-am salutat o dată sfera
    Acum vreo zece mii de ani
    Cînd astronomii de pe Terra
    Erau de-abia orangutani.
    (Flammarion era gorilă
    Si bietul Newton diplodoc.
    Camil era de-abia Cămilă
    Iar Duică... nu era de loc !
    El de-abia azi cînd scrie proză
    Se află în metamorfoză
    Si se transformă tare greu:
    Aspiră-acum la cimpanzeu.)

    De-atunci, prin negrele stihii,
    În noatpea largă si profundă,
    Am rătăcit cu zeci de mii
    De metri pe secundă,
    Si diafană m-am ivit,
    Din perioadă-n perioadă,
    Ca fulger blond încremenit
    Să-mi desfăsor spectrala coadă
    Pe cerul noptii la zenit...
    Planetele cu satelitii,
    Purtîndu-si mîndre parazitii,
    Mi-au dat portretul prin gazete
    Si m-au fixat mii de lunete...
    Dar, gata să-mi găsesc mormîntul
    În vreun sistem de constelatii,
    Am revenit zburînd prin spatii,
    Căci nu dispretuiam Pămîntul.
    (De-ati fi în cer ca mine voi
    V-ati minuna întotdeauna
    Cum globul ăsta de noroi
    Se vede luminos ca Luna...)
    Si-aveam de gînd - ca un simbol
    De milenară simpatie -
    Cu cel din urmă-al meu ocol
    Să ne unim prin vesnicie
    Într-un fantastic carambol.
    Si măritîndu-i neagra humă
    Cu luminosul meu adaos,
    Într-un aprins vîrtej de spumă 
    Să ne rostogolim în haos.

    Dar cînd văzui ce... porcărie
    (Să-mi ierti cuvîntul) ati făcut,
    Cît sînge-a curs din neghiobie
    Pe bietul vostru glob de lut, -
    Cu spaimă, la perihelie
    Din zborul meu m-am abătut
    Si nimbul clar si trena lungă
    Ca o esarfă de lumină,
    Mi le-am ferit să nu ajungă
    Vreun strop întunecos de tină.

    De-atunci, iubitul meu, îmi vine
    De supărare si rusine
    Să fug... cu coada-ntre picioare
    Prin spatii interplanetare
    Si să mă mistui în neant.
    Mă duc... Adio ! Salutare !
    Să-mi scrii: Uranus, poste restante.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: