George Topârceanu - Rapsodii de vară


  • Rapsodii de vară 

    I

    Cine-ar putea să spună
    Câţi secoli au trecut
    De-o lună,
    De când nu te-am văzut?...

    Salcâmii plini de floare
    Se uită lung spre sat,
    Şi-n soare
    Frunzişul legănat

    Le-atârnă ca o barbă...
    Acolo mi-am găsit
    În iarbă
    Refugiul favorit.

    Acolo, ca-ntr-un templu,
    De-atâtea dimineţi
    Contemplu
    O tufă de scaieţi.

    Pe când departe-n zare,
    Mirat ca un copil,
    Răsare
    Un astru inutil...

    II

    Iubito, fără tine
    Începe-o nouă zi...
    Dar cine
    Le poate socoti?

    Că zilele-n restrişte
    Se-nalţă şi apun
    Ca nişte
    Baloane de săpun...

    Cu mâinile sub tâmplă
    Cum stau aşa culcat,
    Se-ntâmplă
    Un fenomen ciudat:

    Privirea mea distrată
    Prin negre rămurişti
    Mi-arată
    Doi ochi adânci şi trişti

    Şi-n orice strop de rouă
    Văd două braţe, mici
    Ca două
    Picioare de furnici.

    Dar dacă o lăcustă,
    Din verdele talaz,
    Robustă
    Îmi sare pe obraz, -

    Din ochii mei dispare
    Mirajul interpus,
    Pe care
    L-am zugrăvit mai sus,

    Şi-n ochii mei deodată,
    Ca-n alte dimineţi,
    S-arată
    O tufă de scaieţi...

    III

    Acum natura-ncepe
    Cu tainicul ei glas
    Din stepe
    Să cânte-ncet pe nas.

    Prin ierburile crude,
    Sub cerul fără fund,
    S-aude
    Un bâzâit profund

    Şi până la amiază
    Pământul încropit
    Vibrează
    Adânc şi liniştit.

    Sunt gâze şi gângănii
    Ce sar şi fac mereu
    Mătănii
    Când trec prin dreptul meu,

    Şi-mpreunându-şi zborul,
    În ierburi îşi ascund
    Amorul
    Multiplu şi fecund.

    IV

    Şi-n vremea asta, oare,
    Când eu visez mereu
    La soare -
    Ce face dorul meu?

    Iubirea mea nebună,
    De-abia trezită-n zori,
    Adună
    Mănunchiuri mari de flori.

    Se-ntreabă - ce să facă?
    Şi făr-a pregeta,
    Ea pleacă
    Întins, la casa ta.

    Şi nici nu bagi de seamă
    Cum pasu-i furişat
    Cu teamă
    S-apropie de pat,

    Ci doar treasari deodată
    Şi parcă-ţi pare rău.
    Mirată,
    Te uiţi în jurul tău...

    Iar ea-ntr-un suflet vine
    Cu părul desfăcut
    La mine,
    Să-mi spuie ce-a făcut...

    Aşa, spre zarea largă,
    Pe zi de-atâtea ori
    Aleargă
    Pe drumuri lungi de flori.

    V

    Târziu, când peste lanuri
    Coboară spre câmpii
    Noianuri
    De umbre argintii;

    Când luminosul crainic,
    Luceafărul stingher
    Şi tainic
    S-aprinde iar pe cer

    Şi cu lumina nouă
    Sclipeşte ca un strop
    De rouă
    Pe vârful unui plop,

    Iubirea mea fugară
    De-abia s-a liniştit,
    Şi-afară,
    Ca un copul trudit,

    Pe-un maldăr de sulfine,
    Cu cel din urmă gând
    La tine,
    Adoarme suspinând.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: