George Topârceanu - Prefaţă


  • Prefaţă 

    Prin ce ţinuturi rătăceşti
    Pribeagă?
    În care grotă din poveşti
    Ai hibernat - o vară-ntreagă?

    O, Muza mea cu nasul mic
    Şi coapse fine,
    Abia sculptate din nimic,
    De ce te-ai dus de lângă mine?...

    Ţi-am prins în părul inelat
    Vreo floare artificială?
    Te-am ofensat
    Cu vreo metaforă banală?

    Ori mi-ai bătut vreodată-n geam
    Şi, spionând perdeaua trasă,
    Te-ai supărat că nu eram
    Acasă?...

    Vrei poate macii din livezi
    Pe toţi cu mâna ta să-i scuturi?
    Sau te distrezi
    Cu pălăria după fluturi?

    N-ai adormit cumva pe-afară
    Şi te-ai trezit sub un umbrar,
    Îndrăgostită de-un măgar
    Ca-n Visul unei nopţi de vară?

    Cu Demonul lui Lermontof
    Te-i fi-ntâlnit şi ţi-a fost frică?...
    Nu ţi-a intrat cumva-n pantof
    O pietricică?

    (De-aceea-mi iese şchiop şi mic
    Un vers, în fiecare stanţă...
    Vezi, tot m-ai inspirat un pic
    De la distanţă!)

    Ori m-ai zărit vreodată stând
    Cu Muza altuia? Se poate.
    Le-am spus cuvinte dulci, pe rând,
    La toate...

    Dar n-am făcut-o pe furiş
    Cum fac confraţii mei cu tine,
    Ci pe afiş
    Mi-am spus păcatul la oricine,

    Şi confidenţele, tu ştii,
    Le-am dat pe faţă, tale-quale,
    Într-un volum de Parodii
    Originale...

    Oricum, de-o fi ca-n viitor
    Să placă stihurile mele,
    Las mărturie tuturor
    Că n-ai colaborat la ele.

    Că singur m-ai lăsat să scriu
    O carte-ntreagă fără tine...
    Şi dacă totuşi mai târziu
    Te vei întoarce lângă mine,

    Nici nu te-alung, nici nu te-mpac,
    Ci-n fundul călimării crunte
    Muind un deget, am să-ţi fac
    Un benghi în frunte!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: