George Topârceanu - Păinjiniş


  • Păinjiniş 

    În plasa gândurilor mele de lumină
    Ţi-am prins imaginea: o viespe
    Subţire-n mijloc, ageră şi fină.

    O adiere poate s-o desprindă
    Din luminosul ei hamac.
    Să cadă ca o floare pe faţa unui lac,
    Să-i tulbure metalica oglindă...

    E seară... Plopii înşiraţi în zare
    Se sting departe -
    Văpăi de umbră, facle funerare
    La căpătâiul zilei moarte...

    De ce să-mi stai zadarnic împotrivă?
    Rămâi a mea...
    O, nu te zbate, dulcea mea captivă, -
    Reţeaua fină s-ar cutremura
    Şi fiecare fir întins prea tare
    Mă doare...

    Că le-am urzit - păianjen solitar -
    Nu din argintul razelor de lună,
    Ci din fiorul unui vis bizar
    Pe care Noaptea mi-l aduce-n dar
    Ca să-l trăim o clipă împreună...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: