George Topârceanu - Expunere de motive


  • Expunere de motive 

    Pentru ce n-am concurat niciodata la premiile Academiei.

    Întâi, fiindcă mi-a fost lene...
    Al doilea, nu-s modernist
    Sentimental ca Demostene
    Şi nici ca Blaga - futurist...

    Al treilea, mi-e imposibil:
    Eu dezaprob şi versul şchiop
    Şi orice premiu divizibil...
    Al patrulea - sunt mizantrop.

    Al cincilea, din fudulie...
    Al şaselea, fiindcă n-am
    Încredere-n Academie
    Şi nici la cine s-o reclam...

    Al şaptelea, - mi-a fost ruşine...
    Al optulea, n-aveam nici eu
    Părere bună despre mine...
    Al nouălea, îmi vine greu

    Să mă prezint cu opu-n mână
    Pe la iluştrii mei confraţi
    Din Academia Română,
    Să zic: "E bun - mi-l premiaţi?..."

    Al zecelea, nu pot admite
    Să fiu învins la handicap -
    Şi când m-ar scoate din sărite
    Le-aş da, pardon, cu opu-n cap!

    Al unsprezecelea, - valuta
    Reduce-o parte din talent.
    Când mia face azi cât suta,
    Ori dai un spor echivalent,

    Ori tragi oblonul la fereastră...
    Şi-al doisprezecelea - nu pot,
    Fiindcă printre dumneavoastră
    E unul cârn şi idiot...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: