George Topârceanu - Balada unei stele mici


  • Balada unei stele mici 

    Ţii minte tu, iubita mea,
    O noapte de argint în care
    Mi-ai arătat pe cer o stea
    Din Carul mare?

    Cu faţa-n sus spre Dumnezeu,
    Lăsându-ţi capul să se culce
    Pe braţul meu,
    Te legănam, povară dulce.

    Deasupra noastră, un castan
    Cu frunze pudic răsfirate
    Pentru-a servi de paravan
    Iubirilor nevinovate,

    Tinzând o ramură-n zadar
    Ca să ne apere de stele,
    Fusese martor ocular
    La toate cele.

    Şi nu mi-ai spus atunci nimic,
    Dar când mi-am coborât privirea,
    Un deget mic
    Mi-a arătat Nemărginirea.

    Un strop de-argint a lunecat,
    Şi, cu paloarea-i siderală,
    Pe cerul negru a-nsemnat
    Un fir subţire de beteală...

    Ţii minte ce fior străin
    Trecu atunci, din constelaţii,
    Prin bluza ta de crepe-de-Chine
    Cu aplicaţii?

    Ce veşti din cerul depărtat
    A nins pe fruntea ta zenitul?
    Ce gânduri tainice-ai schimbat
    Cu Infinitul?...

    Sclipind departe, prin frunziş,
    O stea smerită şi albastră
    Sta singuratică, pieziş
    Deasupra noastră.

    Şi ca un spin,
    Cu raza-i rece şi subţire,
    Mi-a strecurat un gând străin
    În visul meu de fericire.

    Zicea: - Sub cerul vast şi mut
    V-a aruncat aceeaşi soartă
    Pe-un strop de lut
    Ce-n învârtirea lui vă poartă.

    Sărman atom sentimental!
    Nu ştii tu oare
    Că viaţa voastră-i colosal
    De trecătoare?

    Zicea: - Mă mir că te-ai gândit
    Să-mi cânţi o odă.
    De când poeţii s-au prostit,
    Amorul nu mai e la modă.

    Oricum, voi sunteţi prea mărunţi
    Şi eu, prea mare...
    N-ar fi mai bine să renunţi
    Şi să vă duceţi la culcare?

    Că nu există pe pământ
    Mai venerabilă manie
    Decât - sub stele jurământ
    Pe veşnicie.

    Şi nu există-n univers
    Mai mare crimă
    Decât - la coada unui vers -
    Să pui o rimă...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: