George Coşbuc - Poetul



  • Poetul 

    Sunt suflet în sufletul neamului meu
    Şi-i cânt bucuria şi-amarul -
    În ranele tale durutul sunt eu,
    Şi-otrava deodată cu tine o beu
    Când soarta-ţi întinde paharul.
    Şi-oricare-ar fi drumul pe care-o s-apuci,
    Răbda-vom pironul aceleiaşi cruci
    Unindu-ne steagul şi larul,
    Şi-altarul speranţei oriunde-o să-l duci,
    Acolo-mi voi duce altarul.

    Sunt inimă-n inima neamului meu
    Şi-i cânt şi iubirea, şi ura -
    Tu focul, dar vântul ce-aprinde sunt eu,
    Voinţa mi-e una, că-i una mereu
    În toate-ale noastre măsura.
    Izvor eşti şi ţinta a totul ce cânt -
    Iar dacă vrodat-aş grăi vrun cuvânt
    Cum nu-ţi glăsuieşte scriptura,
    Ai fulgere-n cer, Tu cel mare şi sfânt,
    Şi-nchide-mi cu fulgerul gura!

    Ce-s unora lucruri a toate mai sus,
    Par altora lucruri deşarte.
    Dar ştie Acel ce compasul şi-a pus,
    Pe marginea lumii-ntre viaţă şi-apus,
    De-i alb ori e negru ce-mparte!
    Iar tu mi-eşti în suflet, şi-n suflet ţi-s eu,
    Şi secoli-nchid-ori deschidă cum vreu
    Eterna ursitelor carte,
    Din suflet eu fi-ţi-voi, tu, neamule-al meu,
    De-a pururi, nerupta sa parte!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: