Elena Farago - Micul vânător


  • Micul vânător 

    Spunea Mihnea catre câine:
    - "Tare sint voios, mai Pik!
    Uite-ti dau un os si piine,
    C-am să merg cu tata miine
    Si cu tine merg, mai Pik,
    Nu-mi mai trebuie nimic;

    Am o pusca-adevarata,
    Am si sac de vinator,
    De s-ar face "miini" odata
    Să-mi vad pusca incarcata
    Si să vad si eu cum mor
    Pasarelele din zbor...

    Va muri vreuna oare
    Când oi da cu pusca? - Dar
    Am să stau să vad cum moare?...
    Ca eu plâng, mai Pik, si-mi pare
    C-am să plâng si-acuma chiar.

    Plâng, dar mama-i vinovata
    Ca tot spune ca-i pacat,
    Ce, nu stii? a plâns odata
    Pentru-o pasare-mpuscata
    Si pe tata l-a certat
    Ca spunea ca nu-i pacat...
    Daca spune tata, poate
    Ca-i asa cum spune, dar
    Bine-ar fi, mai Pik, de toate
    Pasarelele-mpuscate
    Ar putea să-nvie iar...

    Dar atunci la ce-ar fi bune
    Gloante si alici si pusti
    Daca-n sac nu ai ce pune
    Când te-ntorci - ? atuncea, spune, 
    Pentru ce să mai impusti?

    Si cum mergi cu sacu-n spate
    De n-ai gând să-mpusti nimic,
    Si ce sac mai am eu, frate,
    Si ce haine incheiate
    Cu butoni ce nu se stric'
    Ca-s de corn de cerb, mai Pik.

    Ai să vezi tu mini ce bine
    Imi sta mie vinator,
    Merg cu tata si cu tine
    Si-au să spuie toti de mine:
    - "Ce mai pui de vinator!"...

    Pui de vinator, vezi bine,
    Dar cu mila ce mă fac?
    Când mi-o spune tata - "Tine
    Pusca drept, si trage bine!"
    Ce mă fac, mai Pik, ce fac
    Când va face pusca PAC,

    Si-oi vedea eu pasarele
    Moarte din pricina mea?...
    Am să plâng mai rău ca ele...
    Doamne, zau, ce de belele,
    Vai de bucuria mea!...

    Dar de-as spune tatei oare
    Ca pin'mă deprind, as vrea
    Să merg doar la vinatoare
    Si să-mi fac o tinta mare
    Colo-n cimp să trag în ea?
    Ce crezi tu, mă Pik, ar vrea?

    Si să-l rog să-mi dea si mie
    Să aduc ceva vinat?...
    Uite-asa, halal să-mi fie!
    Cine ar putea să stie
    Ca nu eu l-am impuscat?

    Dar de cineva mă-ntreaba
    Ce aduc în sac, pot eu
    Să mai fiu copil de treaba
    De-oi minti spunind în graba
    Ca aduc vinatul meu?

    Nu, mai Pik, intotdeauna
    Le-am spus toate drept si-acum
    Să trintesc gogea minciuna
    Pentr-un "bravo" luat în drum
    Pe nedrept?... Ba nicidecum,

    Eu raspund vorba curata
    Cum e drept, si alt nimic; -
    Ca pe cei ce mint o data
    Nu-i mai crede nimeni, Pik.
    Si ramin pe viata toata
    Niste oameni de nimic".


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: