Mihai Eminescu - Adio


  •                               ADIO


              De-acuma nu te-oi mai vedea,
              Ramii, ramii cu bine!
              Ma voi feri in calea mea
                             De tine.


              De astazi dar tu fa ce vrei,
              De astazi nu-mi mai pasa
              Ca cea mai dulce-ntre femei
                             Ma lasa.


              Caci nu mai am de obicei
              Ca-n zilele acele,
              Sa ma imbat si de scintei
                             Din stele,


              Cind degerind atitea dati,
              Eu ma uitam prin ramuri
              Si asteptam sa te arati
                             La geamuri.


              O, cit eram de fericit
              Sa mergem impreuna,
              Sub acel farmec linistit
                             De luna!


              Si cind in taina ma rugam
              Ca noaptea-n loc sa steie,
              In veci alaturi sa te am,
                             Femeie!


              Din a lor treacat sa apuc
              Acele dulci cuvinte,
              De care azi abia mi-aduc
                             Aminte.


              Caci astazi daca mai ascult
              Nimicurile-aceste,
              Imi pare-o veche, de demult
                             Poveste.


              Si daca luna bate-n lunci
              Si tremura pe lacuri,
              Totusi imi pare ca de-atunci
                             Sunt veacuri.


              Cu ochii serei cei dintii
              Eu n-o voi mai privi-o...
              De-aceea-mi urma mea ramii-
                             Adio!


                        (1883, 5/17 iunie)


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: